A hibás működés részletei
A Számlázz.hu rendszere érzékeli, ha az általa elküldött adatokat (HTTP/HTTPS kérés formájában) a célrendszer nem tudja fogadni, vagy ha nem érkezik helyes XML válasz. Ebben az esetben az adat küldését meghatározott időközönként újra megkíséreljük a fogadó rendszerbe eljuttatni. Ha 72 órán belül a külső rendszer nem képes fogadni a számlát, nyugtát vagy tranzakciót, akkor az adott tétel kikerül a küldési sorból, és nem próbáljuk többé újraküldeni. Ezáltal ún. "parkolópályára" kerül.
Ha egy fogadó rendszer hosszabb ideig helytelen választ ad, lelassul, vagy egyáltalán nem válaszol, akkor ezeket a fogadó rendszereket inaktiváljuk. Az adatkapcsolatot azonban nem bontjuk meg a beállított számlázási fiókoknál; inkább leállítjuk az adatátvitelt végző háttérfolyamatot.
A rendszer újbóli aktiválása manuálisan történik. A fogadó rendszer adminisztrátorának értesítenie kell minket, ha a hibát elhárították, hogy az adatáramlás folytatódhasson.